Zadavatelé reklamy v Česku využili v období hospodářské krize pro své kampaně výrazně větší množství atypických projekčních řešení z oblasti digital signage než tomu bylo v přechozích letech. Český trh tak přivyká méně konvenčním a často interaktivním realizacím, které bylo dříve možné sledovat především v zahraničí.

Stále častěji se tak můžeme setkávat s dotekovými projekčními screeny ve výlohách a tvarovými projekcemi ve vitrínách prodejen, virtuálními 2D hosteskami či novým digitálními médii sloužícími jako POS. Při těchto realizacích, které na ulicích a v obchodních domech mají upoutat pozornost kolemjdoucích svým netradičním formátem, dochází především k využívání tvarovatelných fólií pro zadní projekci v kombinaci s vhodně zvoleným kreativním obsahem.

„Letošní rok lze skutečně považovat za průlomový, jsme překvapeni otevřeným postojem zadavatelů k novému a ústupem jejich konzervativního smýšlení“, říká Lukáš Trnka ze společnosti Advertico, která v rámci projektu UGO!® úspěšně realizovala společně s předním světovým výrobcem projekčních folií, firmou 3M™, kampaně například pro Telefonica O2, Vodafone či Škoda auto. Dodává, že „vůle zviditelnit se něčím zcela novým a neotřelým již není pronásledována pochybnostmi, ale dosud nevídaným elánem a tvůrčím přístupem.“

Velcí hráči i drobnější subjekty nalezli v „neokoukaných“ projekčních instalacích příležitost pro vyjádření svého pozměněného přístupu k novým technologiím, kterým dokazují svůj zájem komunikovat v období krize ke svým zákazníkům inovativním způsobem. Zdá se tedy, že prostředky vynakládané na posilování brandu dnes přirozeně směřují také do oblastí, které byly dříve využívány jen velmi okrajově. Platí-li tedy staré úsloví, že „všechno špatné je pro něco dobré“, dočkáme se možná okamžiku, kdy zadavatelé v Česku nabídnou k vidění skutečně „něco zajímavého“.