Je mnoho směrů, kterými se ubírají tvůrci aplikací pro vysílání obsahu na digitálních médiích. Nabídka je rozmanitá, ale často nekompatibilní s konkurenčními aplikacemi. Majitel sítě obrazovek je tak při výběru aplikace postaven do nesnadné situace. Musí zvážit mnoho aspektů včetně potenciálu svého budoucího dodavatele řídící a přehrávací aplikace.

Je zde i volba, která, zdá se, nabírá dech. SMIL, interpretační jazyk, který definovala organizace W3C, je opět na scéně a začíná se prosazovat.

W3C je standartizační autorita, která stojí za většinou internetových protokolů, interpretačních jazyků a formátů jako XHTML, CSS, XML…

SMIL byl vytvořený pro tvorbu multimediálního obsahu, kdy integruje streamované video a audio s obrázky. Struktura SMIL je podobná HTML jazyku a napřímo využívá XML formát.

Co je nejdůležitější na tomto standardu? Je universální, je rozšiřitelný a je standardem.

Slibnou událostí pro SMIL je přímá podpora standardu společností Adobe. Adobe podporuje tento formát ve svých media playerech. Vzhledem k vlastnictví dalšího silného formátu, totiž Adobe Flash, bude společnost do budoucna zvyšovat svůj podíl na trhu digital signage.

SMIL je také zcela běžně využíván v open source a freeware media playerech na operačních systémech Linux.