LCD obrazovky POS Media v OC TescoV „papírové“ reklamě můžeme sledovat zajímavý vývoj, kdy se různé společnosti snaží vyniknout změnou formátu ať již jde o neobvyklý rozměr časopisu, nebo billboardové plochy. Reklamní obrazovky byly podobných pokusů do značné míry ušetřeny, jelikož již technologické zpracování obrazovek samo předurčilo většinu formátů. Je logické, že výrobci zobrazovacích zařízení se řídí tím, co a v jakém formátu vysílají televizní stanice a jaký formát filmu si můžete koupit na DVD.

16:9 – neboli širočina je nejprogresivnějším formátem dneška. Masivním nástupem plasma a LCD obrazovek se tento formát promítnul i do reklamních obrazovek, kde je též přebírá primární úlohu.

9:16 – digitální CLV – kdosi měl skvělý nápad postavit obrazovku formátu 16:9 na výšku a dal tím vzniknout digitálnímu CLV formátu. Tento formát slaví velký úspěch a to také díky poměrově téměř totožným rozměrům s klasickým CLV.

4:3 – známý spíše z CRT obrazovek. Jde o léty prověřený formát. S nástupem digitalizace televizního vysílání a techniky zvládající 16:9 tento formát ztrací svoje dominantní postavení. Televizní pořady i reklamy jsou stále formátu 4:3, blíží se však jejich konec.

Okrajové formáty jsou využívané hlavně na venkovních obrazovkách. Dílem je zde snaha o formát bigboardu 9,6 x 3,6 metrů a dílem jsou zde omezení daná umístěním, kdy se například na stěnu budovy nevejde jiný formát než 5×1. Venkovní obrazovky mají výhodu v možnosti sestavovat rozličné formáty, bohužel tak vznikají originální kousky vyžadující specifický přístup ve zpracování video spotu.