Každý kdo se účastní akcí typu výstava, konference, networking apod. řeší jednu základní věc – jak být vidět? Současným řešením je na klopě saka připnutá plastová kartička s vizitkou. Jednoduché, nicméně neúčinné v případě, že chcete opravdu zaujmout a nemyslitelné v případě představení např. firemní prezentace. TAK proč to nezkusit digitálně? Konkrétně můžeme použít digitální jmenovku Digital TAG. O  této novince jsme toho již napsali relativně hodně. Pojďme se na ní ale podívat podrobněji a vyzkoušíme jí přímo v praxi na ploše výstaviště.

Při prvním setkání s Digital tagem zaujme jeho velikost, je opravdu malý resp. stejně velký jako jmenovka.  A to konkrétně 70 x 53 x 13 mm, tím pádem se celé balení vejde do malé krabice. Součástí  balíčku je potom Digital TAG, magnet (k přichycení na oděv), nabíječka, USB kabel ke spojení k PC, šňůrka k zavěšení na krk, návod k použití a CD (obsahuje manuál a program na konverzi videa).

Samotný DT ale nestačí. To, co ho dělá zajímavým, je obsah, který na něm budete prezentovat. Možností je několik, můžete si připravit prezentačních slidy, fotografie nebo přímo video, které může být i ozvučené. DT má i reproduktory, ale tato funkce se na rušném místě typu výstaviště příliš nevyužije. Ale ke zvuku se ještě vrátíme.

Pojďme si tedy připravit obsah. DT umožňuje přehrávat fotografie ve formátu jpg a videa ve formátu avi. Pokud již máte svoji prezentaci v jiném formátu, můžete využít software na  konvertování  videa na přiloženém CD.

Stejně tak, pokud již máte nějaké firemní video, stačí použít ten správný formát. Pouze je potřeba dát pozor na velikost displaye. DT má přeci jenom dipslay 2,4“ a rozlišení 320×240, může se tedy lehce stát, že informace, které chcete ukázat, prostě nebudou vidět.  Nám se osvědčilo použití spotů pro LED obrazovky, kde se spoty připravují na podobné rozlišení a hlavně jsou zde jednoduché a úderné informace o produktu nebo službě.

Druhou variantou, kterou doporučujeme, je použití fotografií jako slideshow. Tady opět platí, že v jednoduchosti je síla.  Na výstavu nám stačilo pár slidů se základními informacemi, tzn. logo, heslo, www stránky a potom také na jakém stánku vystavujeme J Opravdu není třeba dávat více informací. Hlavní síla DT je v umění zaujmout a to se vám díky pohyblivému obsahu zcela jistě povede. Naše zkušenost je taková, že nás lidé zastavovali a ptali se, co to máme za svítící vizitku a to je přesně to, co potřebujete, lidé si vás všimnou.

Zpátky k obsahu. Pokud je hotový, nahrajeme ho na DT. Stačí pomocí usb kabelu připojit DT k PC, zapnout a můžeme nahrávat. Na PC se DT zobrazí jako další disk, takže stačí pouze přehrát soubory. Bohužel není možné na DT vytvářet adresáře, nahráváte tedy vše na jednu hromadu. Předpokládá se ale, že si nahrajete dvě tři prezentace a na to adresáře opravdu nepotřebujete. Přístroj si to nakonec přebere sám a po zapnutí jsou fotografie v záložce „Photo“ a video v záložce „Video“.

Velikost prezentace by měla být do 256MB, odpovídá velikosti paměti DT. Pokud by vám to nestačilo, je možné vložit Mini TF Card až do velikosti 4GB, ale na většinu prezentací vystačíte s interní pamětí.

Máme nahráno, můžeme začít s prezentací samotnou. Stačí DT zapnout, pomocí magnetu připevnit na oblečení a nechat běžet.  V případě, že jste nahráli videoprezentaci , začne se přehrávat automaticky po zapnutí, pokud zde ale máte pouze fotografie, musíte překliknout do „Photo“ záložky a slideshow spustit. Přímo v DT nelze smazat žádný soubor, vše se musí odehrát přes PC.

Samotné ovládání je velice jednoduché, kromě spuštění prezentace můžete ještě nastavit jas monitoru (v pěti úrovních) a hlasitost (pokud máte prezentaci se zvukem). Žádná další nastavení zde nejsou, ale ruku  na srdce, co dalšího by bylo potřeba?

Výrobce udává výdrž cca 12 – 15 hodin, nám běžel DT 16 hodin bez problémů. Pro jistotu ale skončil přes noc  na nabíječce, aby byl připraven v plné síle na druhý den.

Závěr:

Digital Tag se projevil jako originální prostředek k prezentaci a zaujmutí pozornosti, což potvrdil i náš test. Má tedy šanci stát se vyhledávanou součástí výstav a konferenci.  Jeho výhodou je také to, že ho můžete použít i jako přehrávač  hudby, fotografií nebo videa a nemusí se přímo jednat o firemní záležitosti. Ocenili jsme i způsob připnutí k oděvu, použití magnetu je originální a hlavně (v porovnání s obligátním špendlíkem ) nedestruktivní metoda. Co by mohlo být limitující je jeho pořizovací cena:  2 990 Kč bez DPH není v dnešní době snižování marketingových nákladů zrovna málo. Na druhou stranu si DT můžete půjčit za cca 100 Kč na den a tak si sami ověřit, zda je pro vás tím pravým řešením.

Digital Tag nabízí ještě jednu užitečnou službu a sice hromadnou aktualizaci. Pokud budete mí t v oběhu více zařízení a budete je resp. jejich obsah, chtít aktualizovat stačí mít na pc nebo i pokladně (s USB portem) nainstalovaný SW downloader, který komunikuje se serverem, kde jsou data uložena. DT si potom stáhne aktuální prezentaci a druhý den může váš tým vyrazit do terénu aktualizován ;-)

Technické parametry:

  • Velikost displeje: 2,4“
  • Napájení: baterie
  • Formáty: AVI, JPEG
  • Přehrává MP3 a WMA zvukové složky
  • Multimediální přehrávač s vestavěnými reproduktory
  • Doplněk: Micro SD karta až 4GB (není součástí balení)
  • Rozlišení: 320 × 240
  • Úložná kapacita: 4 GB – při využití karty
  • Vlastní paměť: 256MB
  • Připojení: mini USB
  • Velikost: 70 × 51 × 13,5 mm
  • Váha: cca 69 g
  • Výdrž přehrávání: cca 12-15 hod
  • Baterie: vestavěná dobíjecí Li-ion
  • Uchycení magnetem
  • Horizontální či vertikální zavěšení displeje na šňůrku
  • USB kabel pro napájení a připojení k PC (součást balení)
  • Nabíječka 110V-240V – DC 5V
  • Navíc funkce diktafonu a MP3 přehrávače