Piccadilly LondonPředchozí díl seriálu Vizuální komunikace II – Trik se světlem u venkovních ploch

Světlo a jeho intenzita hrají důležitou roli ve zvýraznění reklamní plochy. Ale jak zařídit, aby světlo pomohlo přilákat i pozornost?

Trik číslo dvě – Rozpohybujte světlo!

Periferní vidění lidského zraku, což je celých 98%, vnímá pouze pohyb. Pohyb je de facto změna pozice, polohy, nebo stavu objektu. Avšak nezapomínejme, že lidský zrak vnímá odraz, případně propustnost světelných paprsků objektem. Jinými slovy, na co nedopadají žádné světelné paprsky, to nevidíme. Můžeme také vše obrátit a objekt udělat světelným zdrojem.

Světelný zdroj může měnit svoji intenzitu, případně vlnovou délku (ovlivňuje barevnost). Následně tato změna vyvolává v periferním vidění lidského zraku vzrušivé podněty, které nás donutí pídit se po zdroji vzruchu – otočíme se za zdrojem světla.

Metod, jak vyvolat změnu světla, známe mnoho. Maják sanitky, blinkr automobilu, semafor, některé prvky elektronických zařízení, které mají za úkol varovat a upozornit na problém, a tak dále.

V propagaci se těchto metod kupodivu používá hlavně u zábavních podniků. Nejspíš je to tím, že se herny, kolotoče, noční kluby zaměřují téměř výhradně na efektivitu reklamy.

V praxi se poté setkáváme s blikajícími majáčky, přerušovaně svítícími žárovkami a LED, poblikávajícími nápisy, ale také s nezáměrným poblikáváním neonových nápisů.

Jelikož tyto formy reklamních upozornění fungují, je otázkou, jak vytěžit z efektu při, řekněme, solidním nasazením reklamy. Odpovědí současnosti jsou reklamní obrazovky s demonstrací pohybu a světelných efektů. A rozhodně je mnoho způsobů, jak světelných efektů využít bez ztráty solidnosti. Nakonec, kdo by třeba o blesku chtěl tvrdit, že je kýčovitým světelným efektem.